Dragi obiskovalci, dobrodošli na naši novi spletni strani. Morebitne začetne nepravilnosti odpravljamo sproti, da bo vaša uporabniška izkušnja čim boljša. Hvala za razumevanje.
  • Porumenela fotografija

Čudežna deklica na klavirju

Čudežna deklica na klavirju

Bodočim glasbenikom so v povojni ilustrirani reviji Tovariš namenili dvostransko reportažo v prvi številki revije v letu 1948. Fotoreporter Vlastja Simončič je glasbenike obiskal med 11. in 18. decembrom leta 1947. Vrata Akademije za glasbo v Ljubljani so se mu tako na široko odprla in je lahko s fotoaparatom spremljal študente glasbe pri harmoniji, komorni igri, orkestru in tudi pri individualnem pouku. Fotografiral je tudi pouk opernega petja, ki ga je vodila profesorica Jeanette Födransperg, pouk klavirja profesorja Anton Trosta in pouk harfe profesorice Jelice Perlot-Portogradni. Fotografiral je tudi violinistko Sabino Skalar iz razreda Leona Pfeiferja. Reportaža je največji prostor namenila fotografiji majhne deklice za klavirjem. Sedemletna Dubravka Tomšič, ki se je klavirja učila pri Zori Zarnik je bila najmlajša študentka Akademije za glasbo v Ljubljani. Znana slovenska pianistka Zora Zarnik, ki je klavir študirala med 1921-1926 pri Janku Ravniku, se je v šolskem letu 1926/1927 izpopolnjevala na Ècole normale de musique v Parizu ( H. Castel-Galanti) in bila v prihodnjih dveh letih še zasebna učenka Viléma Kurza v češkem Brnu, je uvedla moderno klavirsko tehniko, temelječo na fizioloških in anatomskih načelih. Dubravka Tomšič je bila pri svojih rosnih letih njena najuspešnejša študentka, ki se je proslavila s svojo virtuznostjo s koncerti v veliki filharmonični dvorani v Ljubljani (12.12.1946), nato v Dubrovniku (2.9.1947) in v dvorani Hrvatskga glasbenega zavoda v Zagrebu (4.11.1947). A to je bil le začetek njene izjemne glasbene poti, ki jo je popeljala v sam svetovni glasbeni vrh.

Vsi prispevki

E - novičnik

Brezplačne novice o dogodkih in projektih Muzeja novejše in sodobne zgodovine Slovenije.