Osnova likovne zbirke MNSZS predstavlja zbirka partizanske grafike, ki vključuje raznovrstna dela na papirju umetnikov (in umetnic) partizanov. Zaradi svojih okoliščin nastanka, sporočilnosti, številčnosti, formiranja značilnih motivov, vključenosti številnih pomembnih slovenskih umetnikov in likovne dovršenosti, danes predstavlja neprecenljivo dediščinsko gradivo.

Pričujoča grafika Alenke Gerlovič vključuje dva tipična motiva partizanske grafike, ki ga so ju na svoj način interpretirali mnogi partizanski umetniki. Gre za motiv kolone in motiv prenosa ranjenca. Opazujemo lahko, da se izza ovinka strmo spušča kolona ljudi v zimskih uniformah. Stilizirano nakazana telesa s približevanjem postajajo vedno bolj konkretna, njihove kretnje bolj razpoznavne, napor oseb pa vedno bolj neposreden in ekspresiven. Delo vsebuje kontrast med belino snega v zimski mirni pokrajini na levi strani in črnino protagonistov. Desno od njih se prizorišče snežnega polja zliva z dramatičnimi oblaki, ki ustvarjajo napeto vzdušje.
Alenka Gerlovič (1919–2010) je bila akademska slikarka, scenografka, lutkarica in likovna pedagoginja. Diplomirala je na Akademiji za likovno umetnost v Zagrebu. Takoj ob pričetku vojne (1941) se je pridružila OF in delovala kot ilegalka, nato pa se je leta 1944 pridružila partizanom v grafičnemu ateljeju Centralne tehnike KPS v Starih žagah in Črmošnjicah. Med vojno je izdelala številne risbe, grafike, ilustracije in plakate, poleg tega pa je bile tudi avtorica lutkovne igre Jurček in trije razbojniki iz leta 1945, za katero je izdelala tudi scenografijo. Po vojni je bila scenografka Slovenskega narodnega gledališča v Ljubljani, kasneje pa je poučevala likovni pouk. Vseskozi je bila zelo dejavna članica Društva slovenskih likovnih umetnikov. Leta 1981 je prejela nagrado Prešernovega sklada.
Pripravila: Tina Fortič Jakopič