Stalna razstava
Interaktivno vodstvo in ustvarjalna delavnica
Muzejski pedagog z različnimi vprašanji aktivno vključi otroke v pogovor o muzeju. Otroci spoznajo, kaj je muzej, kaj hrani, kako pridejo predmeti v muzej in kaj nato z njimi v muzeju počnemo. Obisk obsega sprehod skozi stalno razstavo in ustvarjalno delavnico, na kateri izdelamo pomemben izum 20. stoletja – računalnik..
Ključni cilji
- spoznavanje dela v muzeju in kulture obnašanja v muzeju
- razvijanje ročnih spretnosti in ustvarjalnega mišljenja
- samozavestno izražanje, poslušanje sogovornikov, raziskovanje v skupini, interakcija



Interaktivna športna delavnica
Aktivna delavnica, kjer se igramo stare, že pozabljene otroške igre, kot so Bratec, reši me, Oxford–Cambridge, Pridi, greva plesat, Ljubljana–Zagreb–Beograd, Teta potuje in druge. Z igrami spodbujamo gibalne spretnosti, petje in otroško ustvarjalnost. Igre izvajamo v dogovoru z vzgojitelji in učitelji. Običajno izvajamo igre, ki jih otroci še ne poznajo
Ključni cilji
- razvijanje družbenih, komunikacijskih, raziskovalnih in gibalnih spretnosti
- poslušanje sogovornikov, interakcija
- razvijanje razumevanja sodelovanja in tekmovanja


Interaktivno vodstvo in ustvarjalna delavnica
Na delavnici spoznamo, kako se je vsakdanje življenje ljudi spremenilo od začetka 20. stoletja do danes. Odkrivamo, kako so se nekoč prevažali, kako so se sporazumevali na daljavo, s katerimi pripomočki so kuhali, kako so se igrali in kako so bili oblečeni. Na koncu vsak otrok izdela časovni trak s pomembnimi dogodki iz svojega življenja. Delavnica spodbuja kreativnost in razmišljanje ter pomeni nadgradnjo spoznanj, osvojenih v vrtcu ali šoli.
Ključni cilji
- spoznavanje načina življenja v preteklosti in primerjava z današnjim življenjem
- raziskovanje preteklosti z uporabo različnih zgodovinskih virov
- razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
- spoznavanje orientacije v času



Raziskovalni ogled in ustvarjalna delavnica
Veste, kaj je periskop? Veste, da je »obvaroval« glavo vojakov na fronti? Na razstavi si bomo ogledali originalen periskop, ki ga je v času prve svetovne vojne izumil Slovenec Fridolin Kavčič. Otroci bodo izdelali svoj periskop in se z njim na veliko zabavali, ko bodo »kukali izza vogala«.
Ključni cilji
- spoznavanje načina življenja v preteklosti
- razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
- razvijanje ustvarjalnosti in ročnih spretnosti
- spodbujanje otrokovih lastnih strategij dojemanja, izražanja in razmišljanja



Tematski pogovor in ustvarjalna delavnica
Obleka poleg estetske govorice sporoča tudi, ali smo namenjeni na zabavo, ali pripravljeni za delo, ali smo premožni ali revni, stari ali mladi. V prvem delu se bomo pogovorili o tem, kje so včasih kupili obleke in kdo jih je sešil ter s pomočjo fotografij primerjali oblačila za različne priložnosti nekoč in danes. Spoznali bomo tudi, kako so nekdaj prali perilo. V drugem delu bomo veselo ustvarjali. Otroci bodo lahko z barvami po svoje »oblekli« prijaznega pravljičnega kosmatinca.
Ključni cilji
- spoznavanje načina življenja v preteklosti
- raziskovanje preteklosti z uporabo različnih zgodovinskih virov
- razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
- razvijanje ustvarjalnosti in ročnih spretnosti
- razvijanje sposobnosti dela v skupini



Tematski pogovor in ustvarjalna delavnica
Ustvarjalna delavnica, na kateri otroci izdelajo svoj pisan okvir za fotografijo. Družinsko fotografijo prinese vsak otrok sam. Priporočena velikost fotografije je 10 x 15 cm. Preden začnemo ustvarjati, spoznamo, kako so včasih nastale fotografije. Nekatere stare fotografije si tudi skupaj ogledamo.
Ključni cilji
- spoznavanje starih fotografskih tehnik
- raziskovanje preteklosti z uporabo starih fotografij
- razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
- razvijanje ustvarjalnosti in ročnih spretnosti



Interaktivna delavnica
Na delavnici se bomo s pomočjo časovnega stroja podali v zgodovino. Skupaj bomo ugotovili, kakšen je bil včasih prevoz, kako je potekala komunikacija na daljavo, s katerimi igračami so se igrali, kako so poskrbeli za umazano perilo in kakšno hrano so jedli. Vse to in še več v primerjavi z razvojem do današnjega načina življenja. V raziskovanje bomo vključili čim več čutil.
Ključni cilji
- spoznavanje načina življenja v preteklosti v primerjavi z današnjim življenjem
- razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
- raziskovanje preteklosti z uporabo različnih zgodovinskih virov



Tematski pogovor in ustvarjalna delavnica
Ali veste, kako nastane 3D fotografija? Ste si že pogledali kakšno 3D risanko ali film, za katera ste potrebovali prav posebna očala? Na delavnici se pogovorimo, kako nastanejo 3D fotografije in si s pomočjo 3D očal pogledamo nekaj primerkov. Na koncu otroci izdelajo svoja 3D očala.
Ključni cilji
- spoznavanje fotografskih tehnik in 3D fotografij
- razumevanje pomembnosti fotografij kot pričevalcev preteklosti
- razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
- razvijanje ustvarjalnosti in ročnih spretnosti
- spodbujanje otrokovih lastnih strategij dojemanja, izražanja in razmišljanja



Ustvarjalna delavnica razvijanja fotografij
Vlastja Simončič (1911–2000) je bil mednarodno priznani umetniški fotograf in fotografski pedagog. Razvil je fotografske postopke za izdelavo fotografij brez fotografskega aparata in temnice. Učenci bodo eksperimentirali in razvijali svojo ustvarjalnost v tehnikah risanja in slikanja na svetlobi – izdelovali bomo starograme in kemograme.
Ključni cilji
- razvijanje umetniške predstavljivosti in domišljije z zamišljanjem in ustvarjanjem
- doživljanje in spoznavanje umetniških jezikov in njihovih izraznih lastnosti
- uporaba in razvijanje spretnosti; spoznavanje, raziskovanje, eksperimentiranje z umetniškimi sredstvi in njihovimi izraznimi lastnostmi
- odkrivanje in negovanje specifičnih umetniških sposobnosti in nadarjenosti



Občasna razstava
Raziskovalni ogled in ustvarjalna delavnica ob razstavi Marjan Ciglič – mojster za vse čase
Marjan Ciglič je iskal nasmehe v življenjih Slovencev. Otroci bodo preko namigov poiskali fotografije ljudi v različnih zabavnih situacijah ter motive otroških radosti. Na ustvarjalni delavnici bomo ustvarjali gibljive slike in se predvsem noro zabavali.



Tematski pogovor in ustvarjalna delavnica ob razstavi Marjan Ciglič – mojster za vse čase
Pust predstavlja enega najbolj priljubljenih slovenskih ljudskih praznikov. Ob fotografijah pustnih šem, ki jih je posnel Marjan Ciglič, se bomo pogovorili o pustih običajih, jedeh, norčavih plesih in sprevodih. Na ustvarjalni delavnici bomo izdelali pustne maske – in imeli svoj pustni karneval že pred marcem!



Ustvarjalna delavnica ob razstavi Zdravstvo in medicina na Slovenskem od začetka 20. stoletja do danes
Ogledali si bomo rekonstrukcijo zobozdravstvene delavnice in se pogovorili o pravilih ustne higiene. Prebrali bomo zgodo Novice iz aleje mlečnih zobkov. Na ustvarjali delavnici bomo nato v tehniki kolaža ustvarili Zobno miško.



Športna delavnica ob razstavi Zdravstvo in medicina na Slovenskem od začetka 20. stoletja do danes
Na športnem poligonu, ki ga je posebej za otroke pripravil priznani športni pedagog, se otroci spoznavajo z osnovnimi naravnimi oblikami gibanja (hoja, tek, plazenje, skok, kotaljenje, metanje). Z izbranimi vajami razvijajo osnovne motorične spretnosti kot so gibljivost, moč, koordinacija in ravnotežje. Poligon izvajamo v naravi, v primeru slabega vremena in pozimi pa v dvorani. Prilagojen je starosti otrok.


