Sledi resničnega: na poti med Iowo in Slovenijo

Fotografije Hanna Hardta

9. februar – 24. marec 2019

Stara hiša, zbita iz lesenih desk, verjetno že preperelih, daleč na obzorju, nam pripoveduje o spokojnosti, o družinstvu, o nedeljskih oblačilih. Umanjkajoči ljudje na fotografiji so glasni v svoji samoti, mogoče tudi v osamljenosti. Razpadajoča ograja, s katero so nekoč razmejili zemljo, nosi sporočilo o zagnanosti rančarjev, o njihovi in naši minljivosti. Temu sledi drug posnetek. Množico turistov prekriva mogočna ženska pojava s fotoaparatom v roki. Ob strani hiti peška, sklonjena, kot bi želela ostati neopažena, sama – je osamljena?, zmuznila se je v fotografijo. Fotografija je glasna in podoba osamljenosti prefinjena. Zato se nas dotakne. Posneta je v nekem drugem času, a je večna.

Danes se mi zdi, da Hannovi fotografski projekti govorijo predvsem o času. O minevanju časa in naši minljivosti, je zapisal Ilija T. Tomanić v besedilu v spomin svojemu profesorju in stanovskemu kolegu Hannu Hardtu.

Na razstavi so fotografije zaselkov v Iowi in majhnega predela Ljubljane. Razstava je preplet intimnih podob, morda avtorjevih nostalgičnih spominov, in posnetkov Ljubljane, na katerih je avtor stopil v ozadje ter v ospredje postavil temperament in značaj mesta.  

Hanno Hardt (1934–2011), predavatelj in publicist, je več kot 30 let poučeval na univerzi v Iowi, po upokojitvi leta 2002 pa je svojo akademsko kariero nadaljeval na ljubljanski Fakulteti za družbene vede. S svojim pedagoškim delom, teoretskim razmišljanjem in, seveda, fotografskimi projekti je spodbudil, da smo tudi pri nas vključili ulično fotografijo v vizualni diskurz o družbi.

Ulična fotografija je močan brezkompromisen osebni izraz ustvarjalne svobode, je nekoč zapisal Hanno Hardt, zato je še posebej pomembno, da so fotografije originalne, vintage, torej so točno take, kot si je avtor želel, da jih vidimo.

Meta Krese

Producent razstave je Oddelek za fotografijo VIST v partnerstvu z Muzejem novejše zgodovine Slovenije. Kuratorka razstave je Meta Krese, predstojnica Oddelka za fotografijo, razstavo podpira Veleposlaništvo Združenih držav Amerike.

Občasne razstave

Alenka Gerlovič v partizanih

Alenka Gerlovič v partizanih

Umetnica in partizanka je bila strokovna sodelavka Grafičnega ateljeja Centralne tehnike Komunistične partije Slovenije na osvobojenem ozemlju, ki je deloval …
Več
NACE BIZILJ – FOTOREPORTER

NACE BIZILJ – FOTOREPORTER

Nace Bizilj, rojen 27. januarja 1944 v Gameljnah pod Šmarno goro, je eden od najbolj prepoznavnih slovenskih fotoreporterjev 20. stoletja …
Več
Deli

X