Cikel fotografij Petra Kocjančiča, ki bi ji lahko dali
naslov Pomlad v Brdih, je v zbirki Foto Slovenija še posebej izstopajoč. Fotografije
prinašajo panoramske posnetke primorskih vasi, ki v idiličnem okolju
prebujajoče pomadi vpeljujejo čustveno noto nove povojne stvarnosti. Tako je ob
fotografiji dečka z naslovnice v 17. številki Tovariša iz 29. aprila 1949 bil
zapisan podnaslov: »Vse naše delo je
posvečeno srečni prihodnosti naših sedanjih in bodočih mladih pokolenj. Mladi
zadrugar pod cvetočim drevesom na zadružnem posestvu v Medani na Goriškem je
simbol naše pomladi.« Prebujajoča narava in njeni ljudje kažejo željo po
upanju na boljši novi jutrišnji svet in so kot takšni eni izmed ključnih motivov
umetnosti skozi čas, saj simbolizirajo nov začetek. Tako ni naključje, da so
bili motivi prebujajoče pomladi uporabljeni v letu 1949, ko je Jugoslavija ob
pretresih po sporu z Informbirojem stopala na novo pot. Želja uredništva po naslovnici
določene tematike se kaže tudi iz števila posnetkov, ki jih je fotograf Peter Kocjančič
naredil za to priliko: 130.