Potret slikarja,
oblikovalca, scenografa in likovnega pedagoga Tomaža Kržišnika je nastal
februarja 1983 ob eni od ljubljanskih ulic. Vpet v zanimivo scenografijo impozantnih
in ravno prav zanemarjeno poškodovanih dvoriščnih vrat, je bil izbran tudi za
razstavo Janeza Bogataja »Osemdeseta. Desetletje(kulturnega) prehoda«.
Avtor fotografije se spominja, da je »Tomaža Kržišnika
spoznal na redakciji Mladine, kamor je včasih prinesel kako ilustracijo za
objavo. Ker sva ugotovila, da sva oba iz Poljanske doline, on iz Žirov, jaz iz
Gorenje vasi, sva postala bolj pozorna eden na drugega in večkrat šla skupaj
tudi na kavo«. Fotografijo, ki jo danes predstavljamo je Kržišnik potreboval za
objavo. Kje, ga je Bogataj sicer pozabil vprašati, je bil pa portretiranec nedvomno
zadovoljen z njo.
»Posneta je v Nazorjevi ulici. Takoj na levi strani je
bila včasih trgovina Svet knjige, skozi tole pasažo se je potem prišlo na levo
skozi skupna vrata v skladišče Sveta knjige in fotolaboratorij, ki smo ga imeli
za Mladino in Pionirski list«.
Bogataj še doda, da sta si fotografijo na lanskoletni
razstavi pred našim muzejem ogledala tudi s fotografinjo Barbaro Čeferin, vodjo
ljubljanske Galerije Fotografija. Opazila je,« da je na tleh na desni strani,
objektiv. Ta slika je posneta s širokokotnim objektivom, tisti objektiv na tleh
je 105 mm teleobjektiv. Meni se je zdelo to prav hecno, ker tega sam nisem
opazil.«
Tomaž Kržišnik, med drugim tudi avtor znaka podjetja
Alpina (1969), nagrajenec Prešernovega
sklada (1975) in dolgoletni profesor na oddelku za oblikovanje ALUO, se je
poslovil letošnjega maja v 81. letu starosti.