Gradnja prve avtoceste in Štampetov most
Monika Močnik
14.10.2022
Monika Močnik
14.10.2022

Gradnja prve avtoceste in Štampetov most

Vrtanje predora skozi Štampetov most, 7. oktober 1972, foto: Marjan Ciglič, hrani: MNZS

7. oktobra 1972, pred natanko petdesetimi leti, se je med gradnjo prvega avtocestnega odseka v Sloveniji zgodil nepredviden dogodek, ki je vplival na nadaljnji potek gradnje.

Štampetov most oz. železniški viadukt je imel tri obstoječe loke, za potrebe avtoceste pa so potrebovali dodatna dva. Pri vrtanju se je izkazalo, da je glavnino materiala sestavljal glinast grušč, zato so se odločili za postopek injektiranja – v izvrtane vrtine so vbrizgali cementno suspenzijo. Cement naj bi se sprijel skupaj v homogeno gmoto in utrdil, vendar je vmes prišlo do težav, saj injektirana suspenzija ni dovolj utrdila grušča, zaradi česar se je nasip zrušil v odkop. Tam je zazevala ogromna luknja, nasip pa se je porušil do te mere, da so železniške tračnice obvisele v zraku. Delavci, ki so bili takrat na srečo vsi na malici, so po dogodku hitro stekli ob progi navzgor in navzdol in strojevodjo še pravočasno obvestili o nevarnosti. S tem so preprečili veliko katastrofo, saj bi vlak v nasprotnem primeru zgrmel z nasipa. Zaradi neljubega dogodka Štampetov most v času v uradnega odprtja avtoceste ni bil dokončan, zato je bil tam narejen obvoz. Dokončali so ga spomladi leta 1973.

Prijava na e-novice

Brezplačne novice o dogodkih in projektih Muzeja novejše zgodovine Slovenije.