Avtobusi in trolejbusi Ljubljane 1927-1994
Andreja Zupanec Bajželj
18.3.2022
Andreja Zupanec Bajželj
18.3.2022

Avtobusi in trolejbusi Ljubljane 1927-1994

Foto: Miloš Švabić, hrani MNZS.
Foto: Miloš Švabić, hrani MNZS.
Včeraj smo na ploščadi pred muzejem slovesno odprli novo fotografsko razstavo posvečeno pregledu razvoja mestnega potniškega prometa v Ljubljani. Avtor razstave je raziskovalec Jožef Trpin. 

Vljudno vabljeni na ogled razstave vse tja do 5. maja 2022. 

Za ljubitelje in fotografe vozil Ljubljanskega mestnega prometa je bilo leto 1957 odlično. Na fotografiji levo trolejbus št. 19, za njim št. 6 in desno št. 10. Na desni tudi avtobus Fap-Saurer ter množica tramvajev: »brodski« s kovinskimi okenskimi okviri in Lobetovi z lesenimi. Trolejbus levo vozi na začasni progi Stadion–Vič kot pomožni progi Ježica–Vič.
Prvi trolejbus, italijanski Fiat CaNSA, je poskusno zapeljal po ljubljanskih ulicah v torek, 2. oktobra 1951; redna vožnja se je pričela v soboto, 6. oktobra, med Bežigradom (ob Vilharjevi cesti) in Ježico. Do prihoda avtobusov Sanos 115 leta 1990 je z 12 m dolžine veljal za najdaljše posamezno mestno vozilo. Vsi štirje trolejbusi so bili lakirani belo/svetlomodro, šele leta 1959 pa prelakirani zeleno. 
Foto: neznan, hrani MNZS.
Foto: neznan, hrani MNZS.

Prijava na e-novice

Brezplačne novice o dogodkih in projektih Muzeja novejše zgodovine Slovenije.