Mestni vrvež v Ljubljani
Andreja Zupanec Bajželj
17.9.2021
Andreja Zupanec Bajželj
17.9.2021

Mestni vrvež v Ljubljani

Miloš ŠVABIĆ, Prometni vrvež na ljubljanski ulici. Ljubljana, april 1957. Fotografska zbirka Delo, črno-beli negativ, leica, inv. št.: DE1332/28.

Mestna občina Ljubljana se je leta 2016 ponašala z laskavim nazivom Zelena prestolnica Evrope. Med temeljne razvojne cilje prometne politike je takrat občina umestila trajnostno naravnan razvoj prometa usmerjen k pešcem, kolesarjem in javnemu prevozu. Ponudba izposoje koles Bicike(LJ), P+R ponudba, hibridni in električni mestni avtobusi so le delček uresničitve tega.

Za danes smo pripravili pogled v mestni vrvež Ljubljane aprila 1957, kot ga je v svoj fotoaparat zabeležil fotoreporter Miloš Švabić. Na fotografskem posnetku je moč opaziti tako tramvaje, ki so po ljubljanskih ulicah vozili vse od 6. septembra 1901 do 20. decembra 1958. Številni so tudi trolejbusi, ki so jih v Ljubljani v sistem mestnega prometa vključili 6. oktobra 1951. V nekaj naslednjih letih je vozni park štel 20 trolejbusov ter 15 mestnih avtobusov.

Mestni promet so leta 1957 v Ljubljani nadzorovali pretežno miličniki. Prvi semafor je bil namreč v križišče pri Delavskem domu ob Gosposvetski cesti nameščen šele 30. decembra 1956. Vozilom, konjskim vpregam so se tako na križišču pred Hotelom Slon pridružili še pešci in kolesarji ter motoristi. Kot je zabeležil fotoreporter, s pritiskom na sprožilec je nastal čisto pravi mestni vrvež.

Prijava na e-novice

Brezplačne novice o dogodkih in projektih Muzeja novejše zgodovine Slovenije.