Velika povednost v malih detajlih
Tina Fortič Jakopič
10.04.2020
Tina Fortič Jakopič
10.04.2020

Velika povednost v malih detajlih

Karel Putrih, Interniranca, 1950-1952, patiniran mavec, 50 cm x 20 cm x 20 cm

Kipar Karel Putrih se je v sodelovanju z arhitektom Borisom Kobetom leta 1952 prijavil na mednarodni londonski natečaj za spomenik Neznanemu političnemu zaporniku (Unknown Political Prisoneer). Natečaj je organiziral Inštitut za sodobno umetnost (Institut for Contemporary Art – ICA), ki je k sodelovanju povabil raznolike umetnike vseh narodnosti, starosti in stilskih usmeritev. Namen natečaja je bilo čim pristneje ovekovečiti spomin tako na ženske kot moške, ki so žrtvovali svoja življenja za pojem svobode v času druge svetovne vojne. 

Putrih in Kobe sta se prijavila s zasnovo spomenika z naslovom Interniranca, pri čemer je Kobe pripravil arhitekturno zasnovo, Putrih pa je izdelal osnutek, ki je bil na natečaju tudi posebej pohvaljen. Koncept umetniškega dela sta si Putrih in Kobe zamislila kot rahli stik moške in ženske figure, dveh neimenovanih in interniranih oseb, ki se v dramatični agoniji stegujeta proti nebu. Njuna povezanost v usodi in bolečini, ki se stalno ponavlja, je nakazana v njunih zrcalno oblikovanih torzih, grobo obdelano površino materiala in deformiranimi deli teles. Številčnost, razčlovečenje in anonimnost internirancev je poudarjena z delno upodobitvijo glav, ki se v deformirani ekspresivni gesti stegujeta navzgor. 

V muzeju hranimo osnutek za spomenik Interniranca, ki predstavlja pomemben del muzejske likovne zbirke. 

Prijava na e-novice

Brezplačne novice o dogodkih in projektih Muzeja novejše zgodovine Slovenije.