Organizirani ogledi

Osnovne šole

Pedagoški program poteka na stalni in občasnih razstavah. Osnovnošolske programe smo razdelili po starostnih skupinah v tri sklope: 1. triado, 2. triado in 3. triado. Programi se vsebinsko navezujejo na veljavne učne načrte in so obogatitev rednega šolskega procesa.

Novo šolsko leto bomo obogatili z ABONMAJEM, v katerem ponujamo paket petih ustvarjalnih delavnic. Vabimo vas tudi k sodelovanju na literarnem natečaju na temo slovenskega predsedovanja Svetu EU. Ne pozabite tudi dogodke ob Mednarodnem dnevu spomina na žrtve holokavsta.

 

Dejavnosti na stalni razstavi

I. triada

Veste, kaj je muzej?

Muzejski pedagog z različnimi vprašanji aktivno vključi otroke v pogovor o muzeju. Otroci spoznajo, kaj je muzej, kaj hrani, kako pridejo predmeti v muzej in kaj nato z njimi v muzeju počnemo. Obisk obsega sprehod skozi stalno razstavo in ustvarjalno delavnico, na kateri izdelamo pomemben izum 20. stoletja – računalnik.

Ustvarjalna delavnica
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje dela v muzeju in kulture obnašanja v muzeju
  • razvijanje ročnih spretnosti in ustvarjalnega mišljenja
  • samozavestno izražanje, poslušanje sogovornikov, raziskovanje v skupini, interakcija
Kaj sta počela babica in dedek, ko sta bila mlada?

Aktivna delavnica, kjer se igramo stare, že pozabljene otroške igre, kot so Pekel ali nebesa, Zvezde metat, Ali je kaj trden most, Leti, leti in druge. Z igrami spodbujamo gibalne spretnosti in otroško ustvarjalnost. Izdelke, narejene na delavnici, otroci odnesejo domov. Delavnica lahko gostuje v vašem vrtcu.

Ustvarjalna delavnica
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • razvijanje družbenih, komunikacijskih, raziskovalnih in gibalnih spretnosti
  • poslušanje sogovornikov, interakcija
  • razvijanje razumevanja sodelovanja in tekmovanja
Še veste, kako so nekoč živeli?

Na delavnici spoznamo, kako so se ljudje v začetku 20. stoletja oblačili, kako so se prevažali, kaj so jedli in kako so se sporazumevali na daljavo. Vse to v primerjavi z današnjim časom. Na koncu vsak otrok izdela časovni trak s pomembnimi dogodki iz svojega življenja. Delavnica spodbuja kreativnost, inovativnost in razmišljanje ter pomeni nadgradnjo spoznanj, osvojenih v vrtcu.

Ustvarjalna delavnica
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje načina življenja v preteklosti in primerjava z današnjim življenjem
  • raziskovanje preteklosti z uporabo različnih zgodovinskih virov
  • razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
  • spoznavanje orientacije v času
Zgradimo svoje veliko mesto

V 20. stoletju so se mesta širila in postala velika, z visokimi bloki in stolpnicami. Odkrivali bomo odgovore na vprašanja, zakaj so mesta zrasla in se spremenila, zakaj so gradili bloke in stolpnice. Ali so imeli od nekdaj elektriko in vodo? Izdelali bomo svoje stavbe in skupaj zgradili mesto.

Ustvarjalna delavnica
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje načina življenja v preteklosti in primerjava z današnjim življenjem
  • raziskovanje preteklosti z uporabo različnih zgodovinskih virov
  • razvijanje domišljije in ročnih spretnosti
Obleka naredi človeka

Obleka poleg estetske govorice tudi sporoča, ali smo namenjeni na zabavo ali pripravljeni za delo, ali smo premožni ali revni, stari ali mladi. Raziskali bomo vse to in še več ter se zabavali ob starih fotografijah. V drugem delu bomo veselo ustvarjali. Otroci bodo lahko naredili obris svojega telesa in mu narisali stara oblačila, ali pa po svoje »oblekli« prijaznega pravljičnega  kosmatinca.

Ustvarjalna delavnica
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje načina življenja v preteklosti
  • raziskovanje preteklosti z uporabo različnih zgodovinskih virov
  • razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
  • razvijanje ustvarjalnosti in ročnih spretnosti
  • razvijanje sposobnosti dela v skupini
Ali veste, kakšni so bili včasih avtomobili?

Ustvarjalna delavnica, na kateri si otroci najprej pogledajo stare fotografije, na katerih so ujeta različna prevozna sredstva. Spoznajo razvoj prometa v prestolnici – od tramvaja do trolejbusa ter starih avtomobilov, kot so »fičo, jugo, stoenka …« in jih primerjajo z današnjimi avtomobili. Na koncu otroci s pomočjo svojih prstkov in barv ustvarijo slike prevoznih sredstev.

Ustvarjalna delavnica
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje prevoznih sredstev v preteklosti in primerjava z današnjimi
  • raziskovanje preteklosti z uporabo starih fotografij
  • razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
  • razvijanje ustvarjalnosti in ročnih spretnosti
  • spodbujanje otrokovih lastnih strategij dojemanja, izražanja in razmišljanja
Izdelaj svoja 3D očala

Ali veste, kako nastane 3D fotografija? Ste si že pogledali kakšno 3D risanko ali film, za katera ste potrebovali prav posebna očala? Na delavnici se pogovorimo, kako nastanejo 3D fotografije in si s pomočjo 3D očal pogledamo nekaj primerkov. Na koncu izdelamo tudi svoja 3D očala.

Ustvarjalna delavnica
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje fotografskih tehnik in 3D fotografij
  • razumevanje pomembnosti fotografij kot pričevalcev preteklosti
  • razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
  • razvijanje ustvarjalnosti in ročnih spretnosti
  • spodbujanje otrokovih lastnih strategij dojemanja, izražanja in razmišljanja

II. triada

Pregledno vodenje po stalni razstavi

Učencem približa slovensko zgodovino od začetka 20. stoletja do današnjih dni preko pogovorov o ključnih dogodkih preteklega stoletja. Na voljo so tudi delovni listi, prilagojeni starosti učencev, in vodeni ogledi, osredotočeni le na posamezno zgodovinsko obdobje, kot so prva ali druga svetovna vojna, obdobje med vojnama, petdeseta leta, demokratizacija in osamosvojitev Slovenije.

Vstopnina v muzej (za ogled vseh razstav): 2,50 EUR/učenca
Vodstvo: 0,50 EUR/učenca
Trajanje: 90 minut
Delovni listi: 2. triada osnovne šole

Ključni cilji:

  • poznavanje temeljnih obdobij iz slovenske zgodovine 20. stoletja
  • spoznavanje slovenske kulturne dediščine in razvijanje zavesti o narodni identiteti in državni pripadnosti
  • krepitev orientacije v času
Še veste, kako so nekoč živeli?

Na delavnici spoznamo, kako so se ljudje v začetku 20. stoletja oblačili, kako so se prevažali, kaj so jedli in kako so se sporazumevali na daljavo. Vse to v primerjavi z današnjim časom. Na koncu vsak otrok izdela časovni trak s pomembnimi dogodki iz svojega življenja. Delavnica spodbuja kreativnost, inovativnost in razmišljanje ter pomeni nadgradnjo spoznanj, osvojenih v vrtcu.

Ustvarjalna delavnica
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje načina življenja v preteklosti in primerjava z današnjim življenjem
  • raziskovanje preteklosti z uporabo različnih zgodovinskih virov
  • razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
  • spoznavanje orientacije v času
Zgradimo svoje veliko mesto

V 20. stoletju so se mesta širila in postala velika, z visokimi bloki in stolpnicami. Odkrivali bomo odgovore na vprašanja, zakaj so mesta zrasla in se spremenila, zakaj so gradili bloke in stolpnice. Ali so imeli od nekdaj elektriko in vodo? Izdelali bomo svoje stavbe in skupaj zgradili mesto.

Ustvarjalna delavnica
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje načina življenja v preteklosti in primerjava z današnjim življenjem
  • raziskovanje preteklosti z uporabo različnih zgodovinskih virov
  • razvijanje domišljije in ročnih spretnosti
Obleka naredi človeka

Obleka poleg estetske govorice tudi sporoča, ali smo namenjeni na zabavo ali pripravljeni za delo, ali smo premožni ali revni, stari ali mladi. Raziskali bomo vse to in še več ter se zabavali ob starih fotografijah. V drugem delu bomo veselo ustvarjali. Otroci bodo lahko naredili obris svojega telesa in mu narisali stara oblačila, ali pa po svoje »oblekli« prijaznega pravljičnega  kosmatinca.

Ustvarjalna delavnica
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje načina življenja v preteklosti
  • raziskovanje preteklosti z uporabo različnih zgodovinskih virov
  • razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
  • razvijanje ustvarjalnosti in ročnih spretnosti
  • razvijanje sposobnosti dela v skupini
Ali veste, kakšni so bili včasih avtomobili?

Ustvarjalna delavnica, na kateri si otroci najprej pogledajo stare fotografije, na katerih so ujeta različna prevozna sredstva. Spoznajo razvoj prometa v prestolnici – od tramvaja do trolejbusa ter starih avtomobilov, kot so »fičo, jugo, stoenka …« in jih primerjajo z današnjimi avtomobili. Na koncu otroci s pomočjo svojih prstkov in barv ustvarijo slike prevoznih sredstev.

 Ustvarjalna delavnica
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje prevoznih sredstev v preteklosti in primerjava z današnjimi
  • raziskovanje preteklosti z uporabo starih fotografij
  • razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
  • razvijanje ustvarjalnosti in ročnih spretnosti
  • spodbujanje otrokovih lastnih strategij dojemanja, izražanja in razmišljanja
Izdelaj svoja 3D očala

Ali veste, kako nastane 3D fotografija? Ste si že pogledali kakšno 3D risanko ali film, za katera ste potrebovali prav posebna očala? Na delavnici se pogovorimo, kako nastanejo 3D fotografije in si s pomočjo 3D očal pogledamo nekaj primerkov. Na koncu izdelamo tudi svoja 3D očala.

Ustvarjalna delavnica
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje fotografskih tehnik in 3D fotografij
  • razumevanje pomembnosti fotografij kot pričevalcev preteklosti
  • razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
  • razvijanje ustvarjalnosti in ročnih spretnosti
  • spodbujanje otrokovih lastnih strategij dojemanja, izražanja in razmišljanja
Tehnološki napredek v moderni dobi

V 20. stoletju so ljudje iznašli veliko tehničnih novosti, ki so močno spremenile naše vsakdanje življenje. Učenci aktivno in na zabaven način odkrivajo in spoznavajo pomembne izume 20. stoletja ob igri pantomime, nariši ali opiši. O vsakem izumu se pogovorijo in ga še podrobneje spoznajo.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 45 minut

Ključni cilji:

  • primerjanje ključnih izumov in odkritij
  • spoznavanje vpliva izumov na vsakdanje življenje ljudi
  • umestitev ključnih znanstvenih in tehnoloških novosti v ustrezen zgodovinski čas in prostor
  • spoznavanje razlike med dobro in slabo platjo izumov
Postanite skrivni vohuni in rešite veliko skrivnost 20. stoletja

Pripravite se na skrbno varovano nalogo! Odpravili se bomo raziskovat skrivnostne uganke, ki so skrite po muzeju, in razrešili veliko skrivnost. Postali bomo skrivni vohuni in raziskovali zgodovino. Ste pripravljeni na izziv?

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 45 minut

Ključni cilji:

  • uporabljanje zgodovinskih virov pri raziskovanju preteklosti
  • razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
Uporabite čute pri raziskovanju zgodovine

V spoznavanje in raziskovanje zgodovine 20. stoletja bomo vključili interakcijo med predmeti in mladimi. Na učni uri bodo učenci zaznavali predmete neposredno prek lastnega raziskovanja s pomočjo različnih čutil: vida, tipa, sluha in voha. S preprostimi in zabavnimi orodji (preveza čez oči, kartonasti stožci, iskanje podobnih oblik ipd.) bomo pri otrocih budili radovednost in željo po raziskovanju kulturne dediščine.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 45 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje načina življenja v preteklosti
  • razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
  • raziskovanje preteklosti z uporabo različnih zgodovinskih virov
Spoznavanje države Republike Slovenije

V obliki zabavnega nagradnega kviza spoznavamo našo državo, njeno ozemlje in pokrajine ter sosednje države. Pogovorimo se o naših simbolih – himni, zastavi in grbu. Naučimo se, kdo so slovenske narodne manjšine in kako je Slovenija povezana z Evropsko unijo.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 45 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje državnih simbolov
  • spoznavanje organiziranosti slovenske države
  • spoznavanje različnosti prebivalstva v Sloveniji (narodne manjšine, priseljenci)
  • spoznavanje osnovnih dejstev o Slovencih v zamejstvu, o slovenskih izseljencih in zdomcih
  • spoznavanje organiziranosti EU

III. triada

Pregledno vodenje po stalni razstavi

Učencem približa slovensko zgodovino od začetka 20. stoletja do današnjih dni preko pogovorov o ključnih dogodkih preteklega stoletja. Na voljo so tudi delovni listi, prilagojeni starosti učencev, in vodeni ogledi, osredotočeni le na posamezno zgodovinsko obdobje, kot so prva ali druga svetovna vojna, obdobje med vojnama, petdeseta leta, demokratizacija in osamosvojitev Slovenije.

Vstopnina v muzej (za ogled vseh razstav): 2,50 EUR/učenca
Vodstvo: 0,50 EUR/učenca
Trajanje: 90 minut
Delovni listi: 3. triada osnovne šole

Ključni cilji za 9. razred osnovne šole:

  • izgrajevanje, razširjanje in poglabljanje znanja o najpomembnejših dogodkih, pojavih in procesih iz nacionalne zgodovine 20. stoletja
  • razvijanje spretnosti časovne in prostorske predstavljivosti
  • razvijanje zavesti o narodni identiteti in državni pripadnosti ob razširjanju znanja o slovenski zgodovini
Časovnica

Učna ura, na kateri učenci sami sestavijo časovni trak zgodovine 20. stoletja. Dodajajo ključne politične, gospodarske in kulturne dogodke, fotografije in izume. Tako lažje vizualizirajo sočasnost dogodkov, se o njih pogovorijo in si tudi več zapomnijo. Učenci ponovijo snov, pridobijo vizualen pregled posameznega obdobja in se bolje časovno orientirajo. Delavnico priporočamo vsem skupinam, ki si bodo ogledale stalno razstavo.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 45 minut

Ključni cilji:

  • orientacija v času z uporabo časovnega traku
  • izdelovanje kronološkega prikaza dogodkov iz preteklosti na preprostem časovnem traku
  • poznavanje temeljnih obdobij iz slovenske zgodovine 20. stoletja
  • uporabljanje zgodovinskih virov pri raziskovanju preteklosti
Tehnološki napredek v moderni dobi

V 20. stoletju so ljudje iznašli veliko tehničnih novosti, ki so močno spremenile naše vsakdanje življenje. Učenci aktivno in na zabaven način odkrivajo in spoznavajo pomembne izume 20. stoletja ob igri pantomime, nariši ali opiši. O vsakem izumu se pogovorijo in ga še podrobneje spoznajo.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 45 minut

Ključni cilji:

  • primerjanje ključnih izumov in odkritij
  • spoznavanje vpliva izumov na vsakdanje življenje ljudi
  • umestitev ključnih znanstvenih in tehnoloških novosti v ustrezen zgodovinski čas in prostor
  • spoznavanje razlike med dobro in slabo platjo izumov
Postanite skrivni vohuni in rešite veliko skrivnost 20. stoletja

Pripravite se na skrbno varovano nalogo! Odpravili se bomo raziskovat skrivnostne uganke, ki so skrite po muzeju, in razrešili veliko skrivnost. Postali bomo skrivni vohuni in raziskovali zgodovino. Ste pripravljeni na izziv?

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 45 minut

Ključni cilji:

  • uporabljanje zgodovinskih virov pri raziskovanju preteklosti
  • razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
Uporabite čute pri raziskovanju zgodovine

V spoznavanje in raziskovanje zgodovine 20. stoletja bomo vključili interakcijo med predmeti in mladimi. Na učni uri bodo učenci zaznavali predmete neposredno prek lastnega raziskovanja s pomočjo različnih čutil: vida, tipa, sluha in voha. S preprostimi in zabavnimi orodji (preveza čez oči, kartonasti stožci, iskanje podobnih oblik ipd.) bomo pri otrocih budili radovednost in željo po raziskovanju kulturne dediščine.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 45 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje načina življenja v preteklosti
  • razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
  • raziskovanje preteklosti z uporabo različnih zgodovinskih virov
Spoznavanje države Republike Slovenije

V obliki zabavnega nagradnega kviza spoznavamo našo državo, njeno ozemlje in pokrajine ter sosednje države. Pogovorimo se o naših simbolih – himni, zastavi in grbu. Naučimo se, kdo so slovenske narodne manjšine in kako je Slovenija povezana z Evropsko unijo.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 45 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje državnih simbolov
  • spoznavanje organiziranosti slovenske države
  • spoznavanje različnosti prebivalstva v Sloveniji (narodne manjšine, priseljenci)
  • spoznavanje osnovnih dejstev o Slovencih v zamejstvu, o slovenskih izseljencih in zdomcih
  • spoznavanje organiziranosti EU
Razvoj slovenskega naroda v 20. stoletju

Učna ura, na kateri podrobno spoznamo, kakšen je bil položaj Slovencev v različnih obdobjih 20. stoletja. Ob pisnih in slikovnih virih iščemo odgovore, kako se je po prvi in drugi svetovni vojni reševal problem meja. Pogovorimo se tudi o položaju slovenskega naroda zunaj Slovenije in o položaju manjšine pri nas.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • analiziranje in primerjanje položaja slovenskega naroda v različnih obdobjih/državah 20. stoletja
  • preiskovanje in primerjanje reševanj mejnih vprašanj v različnih obdobjih
  • raziskovanje okoliščin in dejavnikov, ki so vodili do samostojne države in vključevanja v evropsko integracijo
  • primerjanje položaja zamejcev, zdomcev in izseljencev
  • primerjanje položaja manjšin v Republiki Sloveniji
  • umestitev ključnih dogodkov, pojavov in procesov iz slovenske zgodovine 20. stoletja v ustrezen zgodovinski čas in prostor
Slovenci v obdobju prve svetovne vojne

Na učni uri ob delu z zgodovinskimi viri podrobno spoznamo obdobje prve svetovne vojne. Primerjamo vzroke in povod za začetek vojne, na zemljevidu pokažemo, kje so se bojevali slovenski vojaki, pojasnimo določila in posledice tajnega Londonskega sporazuma s poudarkom na soški fronti, se pogovorimo o vplivu vojne na civilno prebivalstvo in razložimo okoliščine nastanka Države SHS.

NOVO: V učno uro lahko vključimo ogled izbranih originalnih predmetov iz časa 1. svetovne vojne, ki jih hranimo v depoju.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • umestitev ključnih dogodkov in procesov, povezanih s Slovenci v prvi svetovni vojni, v ustrezen zgodovinski čas in prostor
  • razvijanje spretnosti zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presojanje njihove uporabne vrednosti
  • oblikovanje svojih zaključkov, mnenj, stališč, interpretacij
  • razvijanje socialnih spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja
Slovenci med drugo svetovno vojno

Na delavnici ob delu z zgodovinskimi viri podrobno spoznamo obdobje druge svetovne vojne. Ob razkosanem zemljevidu slovenskega ozemlja opišemo življenje pod vsemi štirimi okupatorji, pojasnimo odnos Slovencev do okupacije, nastanek NOB, se pogovorimo o položaju civilnega prebivalstva v obdobju pomanjkanja, omenimo državljansko vojno in zaključne boje druge svetovne vojne na slovenskem ozemlju.

NOVO: V učno uro lahko vključimo ogled izbranih originalnih predmetov iz časa 2. svetovne vojne, ki jih hranimo v depoju.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • umestitev ključnih dogodkov in procesov, povezanih s Slovenci v drugi svetovni vojni, v ustrezen zgodovinski čas in prostor
  • razvijanje spretnosti zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presojanje njihove uporabne vrednosti
  • oblikovanje svojih zaključkov, mnenj, stališč, interpretacij
  • razvijanje socialnih spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja
Druga svetovna vojna na Slovenskem malo drugače

Učna ura s poudarki na naslednjih temah: okupacija in delitev slovenskega ozemlja, raznarodovanje in potujčevanje, neenotnost Slovencev, OF, koncentracijska taborišča, osvobajanje slovenskega ozemlja ter zaključne operacije. Učenci v skupinah s pomočjo pisnega in fotografskega gradiva po temah oblikujejo plakate in jih predstavijo drugim dijakom v skupini. Plakate lahko učenci odnesejo s seboj v šolo in jih uporabijo za ponovitev snovi.

NOVO: V učno uro lahko vključimo ogled izbranih originalnih predmetov iz časa 2. svetovne vojne, ki jih hranimo v depoju.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Dešifriranje sporočil

Delavnica je sestavljena iz dveh delov. V prvem delu podrobneje spoznamo nemški šifrirni stroj Enigmo in njegove kriptografske značilnosti, po katerih slovi. V drugem delu učenci sami dešifrirajo dve šifrirani besedili. Pri prvem besedilu skupaj poiščemo ključ. Drugo besedilo pa razvozlajo s pripomočkom za ročno dešifriranje, ki so ga uporabljali vse do izuma Enigme.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 45 minut

Ključni cilji:

  • pojasnitev pomena izuma in njegova umestitev v zgodovinski čas in prostor
  • ugotavljanje vpliva sodobne vojaške tehnične iznajdbe na življenje po vojni
  • razvijanje logičnega mišljenja
Slovenci v prvem desetletju po drugi svetovni vojni

Učna ura, ki ob delu z zgodovinskimi viri obravnava obdobje od konca druge svetovne vojne do sredine petdesetih let. Razložimo povojni sistem oblasti in nasilen obračun z nasprotniki, se pogovorimo o značilnostih življenja z vidika gospodarskega, družbenega in socialnega delovanja ter pojasnimo določitev mej. Opišemo tudi značilnosti informbirojevskega spora in posledice za jugoslovansko notranjo in zunanjo politiko.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • umestitev ključnih dogodkov in procesov, povezanih s Slovenci v prvem desetletju po drugi svetovni vojni, v ustrezen zgodovinski čas in prostor
  • razvijanje spretnosti zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presojanje njihove uporabne vrednosti
  • oblikovanje svojih zaključkov, mnenj, stališč, interpretacij
  • razvijanje socialnih spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja
Spreminjanje načina življenja Slovencev po drugi svetovni vojni

Na učni uri primerjamo značilnosti življenja v Sloveniji v posameznih obdobjih po drugi svetovni vojni z vidika gospodarskega delovanja, družbene organizacije, rastoče blaginje in potrošništva ter spoštovanja in kršenja človekovih pravic. Ocenjujemo tudi možnosti in pomen izobraževanja, kulturnega delovanja in športnega ustvarjanja.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • umestitev ključnih sprememb v načinu življenja na Slovenskem po drugi svetovni vojni v ustrezen zgodovinski čas in prostor
  • razvijanje spretnosti zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presojanje njihove uporabne vrednosti
  • oblikovanje svojih sklepov, mnenj, stališč in interpretacij
  • razvijanje socialnih spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja
Življenje Slovencev v šestdesetih in sedemdesetih letih 20. stoletja

Učna ura, ki ob delu z zgodovinskimi viri obravnava obdobje socializma. Spoznali bomo, kako so spremembe v gospodarskem, političnem in kulturnem življenju vplivale na spreminjanje načina življenja Slovencev v 60. in 70. letih preteklega stoletja. Med drugim bomo govorili o politični krizi, gospodarskih reformah, spremembah ustave, o »liberalističnem« gospodarskem in političnem konceptu, spremenjenem odnosu med cerkvijo in državo, vplivu zahoda, študentskem gibanju, delegatskem sistemu in dogovorni ekonomiji.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • umestitev ključnih dogodkov in procesov, povezanih s Slovenci v 60. in 70. letih, v ustrezen zgodovinski čas in prostor
  • razvijanje spretnosti zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presojanje njihove uporabne vrednosti
  • oblikovanje svojih zaključkov, mnenj, stališč, interpretacij
  • razvijanje socialnih spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja
Osamosvojitev Republike Slovenije

Voden pregled demokratizacije in osamosvojitve Republike Slovenije (1980–2008) ob zgodovinskih virih. Spoznamo značilnosti in obseg jugoslovanske krize v osemdesetih letih ter razloge, ki so Slovence dokončno odvrnili od Jugoslavije. Pojasnimo ključne dogodke, ki so pripeljali do osamosvojitve. Obnovimo tudi vojno za Slovenijo in prvih dvajset let samostojne države, vključno z njenim mednarodnim povezovanjem.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • opisovanje življenja Slovencev v socialistični Jugoslaviji z različnih perspektiv
  • pojasnjevanje vzrokov za odločitev Slovencev za lastno državo
  • pojasnjevanje mednarodnega povezovanja Slovenije
  • z uporabo in učenjem ob raznovrstnih zgodovinskih virih oblikovanje svojih sklepov, mnenj, stališč in interpretacij
  • razvijanje socialnih spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja
Kaj mi povedo zgodovinski viri?

Učna ura, ki bo učencem pomagala pri učenju uporabe zgodovinskih virov pri vsakdanjem učenju. Na učni uri bodo z branjem fotografij razvili vizualno pismenost, z branjem grafov in izsekov člankov pa spretnost zbiranja in izbiranja, analize, sinteze, kritične presoje vrednosti in uporabnosti informacij, ki jih lahko razberejo iz zgodovinskega vira. Vsebine bodo vzete iz slovenske zgodovine 20. stoletja.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • učenje uporabe raznovrstnih zgodovinskih virov
  • razvijanje spretnosti zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev in kritično presojanje njihove uporabne vrednosti
  • z uporabo in učenjem ob raznovrstnih zgodovinskih virih oblikovanje svojih sklepov, mnenj, stališč in interpretacij
  • razvijanje socialnih spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja
Jaz in mi

Človekove pravice in sodobna družba

Učna ura, ki vključuje javno razpravo. Na začetku se ukvarjamo s temami, kot so človekove pravice in dileme o človekovih pravicah. Te pravice, ki so zapisane v ustavo in deklaracijo o človekovih pravicah, so ključni stebri vsake demokratične družbe. Vendar nobena pravica ni absolutna. Kaj se zgodi, ko je demokracija na kocki? Kaj se zgodi, ko pridejo temeljne pravice v konflikt med seboj? Med pogovorom se mladi naučijo o temeljnih človekovih pravicah in o njih razpravljajo ob zgodbah in predmetih iz slovenske zgodovine 20. stoletja. Spoznanja navežejo na zgodbe, ki jih lahko vsak dan opazijo v njihovi skupnosti. Na učni uri želimo mlade spodbuditi, da oblikujejo svoje mnenje o temah, kot so človekove pravice, rasizem, antisemitizem in strpnost.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 90 minut

Ključni cilji:

  • oblikovanje pogleda na svet, ki temelji na spoštovanju človekovih pravic, enakosti, demokraciji in odgovornem in kritičnem državljanstvu
  • razvijanje sposobnost razumevanja in spoštovanja različnih ver, kultur in skupnosti
  • poznavanje pomena medkulturnega dialoga in strpnosti ter premagovanja predsodkov in stereotipov
  • poznati pomen medkulturnega dialoga in strpnosti ter premagovanje predsodkov in stereotipov
  • razvijanje odprtosti do novih idej, do različnosti, večkulturnosti
  • razvijanje kulture dialoga, spoštovanja drugačnih mnenj in stališč
  • znati z dokazi zagovarjati svoje poglede in stališča

Dejavnosti na občasni razstavi

I. triada

Muzejski predmet spregovori

Delavnica je razdeljena na dva dela. V prvem delu bomo z opazovanjem, raziskovanjem in pogovorom podrobno spoznali 5 najbolj reprezentativnih predmetov na razstavi in zgodbo, povezano z njimi. V raziskovanje bomo vključili čim več čutil. V drugem delu delavnice, na katerem bo večji poudarek, bodo otroci izbran predmet izdelali v določeni likovni tehniki.

Ustvarjalna delavnica
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 45 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje zgodovine prek muzejskih predmetov
  • spodbujanje otrok k samostojnemu raziskovanju in delu
  • spodbujanje otrokovih lastnih strategij dojemanja, izražanja in razmišljanja
  • razvijanje pozitivnega odnosa do muzejskih predmetov in kulturne dediščine
  • razvijanje ustvarjalnosti in ročnih spretnosti
Kako nastane mesto? Gradnja Nove Gorice

Ob oljni sliki Toneta Kralja z naslovom Gradnja Nove Gorice bomo spoznali, zakaj in kako so zgradili eno izmed najmlajših slovenskih mest. Skupaj bomo postavili mesto iz papirja. Vsak otrok bo izdelal svojo zgradbo (železniško postajo, tovarne, stanovanjske bloke, avtobusno postajo, zdravstveni dom, gasilsko postajo, nakupovalni center itd.), ki bodo skupaj tvorile mesto.

Ustvarjalna delavnica
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje zgodovine prek slikovnega gradiva
  • spodbujanje otrok k samostojnemu raziskovanju in delu
  • spodbujanje otrokovih lastnih strategij dojemanja, izražanja in razmišljanja
  • razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
  • razvijanje ustvarjalnosti in ročnih spretnosti

II. triada

Pregledno vodenje

Razstava, ki bo nazorno prikazala nastanek slovenske zahodne meje in bo nadgrajevala učni načrt za osnovne šole. Poudarek bo na dogodkih, ki so se na obravnavanem območju dogajali pred nastankom meje in vplivali na kolektivni spomin ljudi, ki na tem ozemlju živijo danes. S pomočjo večperspektivnih zgodovinskih virov bo nastanek zahodne meje prikazan z več vidikov. Na voljo bodo tudi delovni listi. Rdeča nit bo odnos do nacionalne identitete ter identitete prostora.

Vstopnina v muzej (za ogled vseh razstav): 2,50 EUR/učenca
Vodstvo: 0,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • razvijanje odnosa do vprašanja identitete
  • spoznavanje nastanka slovenske zahodne meje
  • analiziranje in primerjanje spreminjajočega se položaja slovenskega naroda ob zahodni meji po drugi svetovni vojni do danes
  • razumevanje dogodkov in načina življenja ob zahodni meji prek večperspektivnih zgodovinskih virov
  • razvijanje pozitivnega odnosa do slovenske narodne identitete in kulturne dediščine
Muzejski predmet spregovori

Delavnica je razdeljena na dva dela. V prvem delu bomo z opazovanjem, raziskovanjem in pogovorom podrobno spoznali 5 najbolj reprezentativnih predmetov na razstavi in zgodbo, povezano z njimi. V raziskovanje bomo vključili čim več čutil. V drugem delu delavnice, na katerem bo večji poudarek, bodo otroci izbran predmet izdelali v določeni likovni tehniki.

Ustvarjalna delavnica
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 45 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje zgodovine prek muzejskih predmetov
  • spodbujanje otrok k samostojnemu raziskovanju in delu
  • spodbujanje otrokovih lastnih strategij dojemanja, izražanja in razmišljanja
  • razvijanje pozitivnega odnosa do muzejskih predmetov in kulturne dediščine
  • razvijanje ustvarjalnosti in ročnih spretnosti
Kako nastane mesto? Gradnja Nove Gorice

Ob oljni sliki Toneta Kralja z naslovom Gradnja Nove Gorice bomo spoznali, zakaj in kako so zgradili eno izmed najmlajših slovenskih mest. Skupaj bomo postavili mesto iz papirja. Vsak otrok bo izdelal svojo zgradbo (železniško postajo, tovarne, stanovanjske bloke, avtobusno postajo, zdravstveni dom, gasilsko postajo, nakupovalni center itd.), ki bodo skupaj tvorile mesto.

Ustvarjalna delavnica
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • spoznavanje zgodovine prek slikovnega gradiva
  • spodbujanje otrok k samostojnemu raziskovanju in delu
  • spodbujanje otrokovih lastnih strategij dojemanja, izražanja in razmišljanja
  • razvijanje pozitivnega odnosa do kulturne dediščine
  • razvijanje ustvarjalnosti in ročnih spretnosti

III. triada

Pregledno vodenje

Razstava, ki bo nazorno prikazala nastanek slovenske zahodne meje in bo nadgrajevala učni načrt za osnovne šole. Poudarek bo na dogodkih, ki so se na obravnavanem območju dogajali pred nastankom meje in vplivali na kolektivni spomin ljudi, ki na tem ozemlju živijo danes. S pomočjo večperspektivnih zgodovinskih virov bo nastanek zahodne meje prikazan z več vidikov. Na voljo bodo tudi delovni listi. Rdeča nit bo odnos do nacionalne identitete ter identitete prostora.

Vstopnina v muzej (za ogled vseh razstav): 2,50 EUR/učenca
Vodstvo: 0,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut
Delovni listi: 3. triada osnovne šole

Ključni cilji:

  • razvijanje odnosa do vprašanja identitete
  • spoznavanje nastanka slovenske zahodne meje
  • analiziranje in primerjanje spreminjajočega se položaja slovenskega naroda ob zahodni meji po drugi svetovni vojni do danes
  • razumevanje dogodkov in načina življenja ob zahodni meji prek večperspektivnih zgodovinskih virov
  • razvijanje pozitivnega odnosa do slovenske narodne identitete in kulturne dediščine
Slovenska zahodna meja skozi 20. stoletje

Na učni uri učenci in dijaki spoznajo, kako se je določala slovenska zahodna meja pred in po drugi svetovni vojni in predvsem, kako je to vplivalo na vsakdanje življenje ljudi v multikulturnem okolju. Preko zgodb na razstavi se bomo pogovarjali o tem, kako se meja odraža v družbi in kolektivnem spominu danes. Delo poteka v skupinah s pomočjo raznovrstnih primarnih in sekundarnih zgodovinskih virov.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • umestitev ključnih dogodkov in procesov, povezanih s Slovenci ob zahodni meji, v ustrezen zgodovinski čas in prostor
  • analiziranje in primerjanje reševanj slovenske zahodne meje in položaja Slovencev ter njihovega življenja v različnih obdobjih
  • analiziranje večperspektivnih zgodovinskih virov in ob njih razvijanje sposobnosti samostojnega izbiranja in odločanja
  • oblikovanje svojih zaključkov, mnenj, stališč in interpretacij
  • razvijanje socialnih spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja
Multikulturnost in nacionalne meje

Učna ura, ki obravnava nastanek današnje celotne slovenske meje, ki se je spreminjala in postopno oblikovala tekom celotnega 20. stoletja. S pomočjo zgodovinskih virov bomo osvetlili glavne dogodke, ki so vplivali na nastanke meje ter odnos prebivalstva do različnih vojska na tem ozemlju. Namen delavnice je spodbujati strpnost in sožitje v spoznavanju različnih interpretacij o preteklih dogodkih.

Učna ura
Cena: 2,50 EUR/učenca
Trajanje: 60 minut

Ključni cilji:

  • umestitev ključnih dogodkov in procesov, povezanih s slovensko mejo, v ustrezen zgodovinski čas in prostor
  • analiziranje in primerjanje reševanj slovenske meje v različnih obdobjih
  • analiziranje večperspektivnih zgodovinskih virov in ob njih razvijanje sposobnosti samostojnega izbiranja in odločanja
  • oblikovanje svojih zaključkov, mnenj, stališč in interpretacij
  • razvijanje socialnih spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja
Otroški abonma

OTROŠKI ABONMA
Za učence 1. triade osnovne šole

V šolskem letu 2017/2018 kot novost uvajamo abonma za učence 1. triade osnovne šole.

Otroški abonma vključuje:

  • udeležbo na 3 ustvarjalnih delavnicah s programa stalne razstave
  • udeležbo na 2 ustvarjalnih delavnicah s programa občasne razstave
  • prost vstop v Muzej novejše zgodovine Slovenije v šolskem letu 2017/2018

Cena abonmaja je 8 EUR/ učenca. V ceno je vključena vstopnina na 5 delavnic in ustvarjalni material.

Vpis v otroški abonma je do 30. septembra 2017.

Pin It on Pinterest